Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

facebook Pegaz

http://pegaz-ngo.pl/modules/mod_image_show_gk4/cache/slider.slider-1-980x563gk-is-93.jpglink
http://pegaz-ngo.pl/modules/mod_image_show_gk4/cache/slider.slider-2-980x563gk-is-93.jpglink
http://pegaz-ngo.pl/modules/mod_image_show_gk4/cache/slider.slider-3-980x563gk-is-93.jpglink

"Nowe trendy w turystyce – praktyka zawodowa w Karyntii" - podsumowanie projektu. Stowarzyszenie Pegaz było realizatorem projektu w ramach unijnego programu Leonardo da Vinci.

Do projektu zostało zakwalifikowanych 30 pełnoletnich uczniów/nic szkół hotelarskich i usługowych, chcących zdobyć i podnieść kwalifikacje i kompetencje wykorzystywane w branży związanej z obsługą ruchu turystycznego. Uczestnicy stażu odbywali praktykę zawodową od 1 lipca do 25 sierpnia w wybranych przedsiębiorstwach w Karyntii, program stażu obejmował 8 - tygodniową praktykę zawodową.

Staże zawodowe odbywały się w pensjonatach, przedsiębiorstwach turystycznych i ośrodkach wypoczynkowych, w regionie przygotowanym na promowanie sektora usług turystycznych i rekreacyjnych, posiadającym wysoki potencjał, z uwagi na wieloletnie przygotowanie w przyjmowaniu turystów i istniejące walory krajobrazowe Karyntii.

Poprzez udział w praktyce zagranicznej uczniowie nabyli nowe umiejętności i kompetencje; zapoznali się z rodzajami usług turystycznych świadczonymi na obszarach wiejskich, zaznajomili się z obowiązującymi normami i standardami w zakresie wyposażenia pokoi turystycznych, nabyli praktyczne umiejętności z zakresu obsługi turystów poprzez pracę w dziale recepcji, bezpośredniej obsługi klientów oraz poprawili umiejętności językowe w zakresie branżowego słownictwa używanego podczas obsługi zagranicznych turystów.

Udział w stażu przyczynił się do zwiększenia motywacji, do nabywania umiejętności praktycznych i językowych, zwiększyli samoocenę i nabrali pewności siebie. Te wartości będą miały wpływ na dalsze życie młodych ludzi, którzy po ukończeniu nauki w szkole wkroczą na rynek pracy z doświadczeniem zdobytym na praktyce zawodowej w Karyntii. Po odbytym stażu uczestnicy otrzymali dokumenty: Europass Mobility potwierdzający nabyte umiejętności i kompetencje oraz dokument określający indywidualne wyniki kształcenia ECVET.

 

 


Projekt pn. ,,Nowe trendy w turystyce – praktyka zawodowa w Karyntii”.

Od 01 kwietnia 2013 r. rozpoczęliśmy realizację nowego projektu LdV IVT pn. ,,Nowe trendy w turystyce – praktyka zawodowa w Karyntii”. Projekt adresowany jest do uczniów szkół hotelarskich. Począwszy od 1 kwietnia odbywała się rekrutacja uczestników do projektu, łącznie zrekrutowaliśmy 30 pełnoletnich uczniów/nic Zespołu Szkół Zawodowych o profilu turystycznym.

Diagnoza potrzeb szkoleniowych wykazała niskie doświadczenie praktyczne w zakresie kontaktu z rzeczywistymi warunkami pracy w przedsiębiorstwach turystycznych. Udział w 8 tygodniowej praktyce w przedsiębiorstwach austriackich przyczyni się do poznania innowacyjnych trendów w zakresie branży hotelarskiej.

Założeniem programu jest poznanie specyfiki austriackiego rynku usług turystycznych, zdobycia niezbędnego doświadczenia praktycznego, odpowiadającego na zapotrzebowanie aktualnego rynku pracy oraz poprawa umiejętności w zakresie języka niemieckiego; Uczniowie/-nice biorący/-e udział w projekcie odbywają od kwietnia do czerwca przygotowanie merytoryczne do wyjazdu z zakresu przygotowania językowego, kulturowego i pedagogicznego, w tym BHP.

Realizacja stażu odbędzie się od 1 lipca br. w wybranych przedsiębiorstwach turystycznych w Karyntii. W trakcie 8 tygodniowego pobytu w wybranych przedsiębiorstwach w Karyntii uczestnicy/-czki zapoznają się z organizacją i dyscypliną pracy w przedsiębiorstwach turystycznych, poznają sposób funkcjonowania ośrodków turystycznych, tj. hoteli, pensjonatów i gospodarstw turystycznych, zwiększą świadomość w zakresie kultury pracy w innym kraju, zostaną przyuczeni do obsługi klienta międzynarodowego w warunkach gospodarczych, zapoznają się z technikami pracy w dziale recepcji, zdobędą wiedzę na temat rodzajów usług oferowanych przez firmy turystyczne oraz rozwiną swoje umiejętności językowe.

Uczestnicy/-czki w czasie wolnym zapoznają z lokalną kulturą, obyczajami, a co najważniejsze nawiążą znajomości z rówieśnikami oraz pracodawcami. Dzięki stażowi mają możliwość poznania międzykulturowego środowiska pracy, przełamią barierę językową. Uczestnicy projektu, po odbytym stażu otrzymają dokument Europass Mobility, stanowiący potwierdzenie nabycia umiejętności praktycznych w zawodach oferujących usługi gastronomiczne i turystyczne, zgodnych z ustaloną ścieżką rozwoju edukacyjnego i zawodowego uczestnika.